torsdag 8 april 2010

Koka soppa på en spik

Jag såg nyss 3-4 versionen av Davids äventyr ovan och i österikes skogar på vimeo.



Nu i slomo, fantastiskt vackert till klassiskt piano.

Davids känsla och talang har att det blir som lite modern TV över det hela. Mjölka ur så mycket som möjligt av samma klipp om och om igen och igen och igen och efter pausen och igen och före pausen och igen..... Det slog mig vad en halvtimmes TV på reklamkanal egentligen innehåller. först och främst minst 8 min reklam sedan lite stations grafik, ev trailers och sedan programmets efter pausen, före pausen collage sedan ett par repriser under själva programmet gärna i slowmotion. Plus alla repriser från förgående program och smygtittar från nästkommande. Jag gissar ca 12 minuters bilder som täcker för att man ska ha 30 minuter i TV tablån. Detta format funkar på allt allt ifrån lyckliga överlevare i diverse katatrofer, fuskbyggen och gömdkameraintervjuer till hollywoodfruar och svenska idrottsstjärnor som tävlar. Samma format om och om igen...
Man har ett par bildsekvenser som man bygger upp ett helt inslag med och efter inzoomningar spegelvändningar slomotion etc så ser bilderna så pass olika ut att vi låter det passera.

Medan en del har oändligt med material klipper så fort, men bra att de känner bildtorsk ändå.

så länge det så.



2 kommentarer:

  1. Personligen hatar jag detta reklamtevepåfund, men jag kan inte få nog av mig själv bland granarna :-) /David

    SvaraRadera