söndag 11 april 2010

En andra chans

Efter tre dagars sjukskrivning känns det på något sätt att jag fått en extra chans i livet. Man liksom lever på övertid. Allting känns lite överdrivet fantastiskt. Jag frågar mig inför alla beslut: om jag visste att jag skulle dö imorgon vore det detta jag skulle tillbringa min sista dag i livet med. Japp! Det låter såklart överdrivet men jag e fan aldrig sjuk och nu känns det som att kroppen säger: nu får du fan börja röra på dig, välja bort jobba som en idiot och framför allt skicka ut sjuka clients ur rummet. Hade jag gillat sjuka människor hade jag väl blivit sjuksyrra typ.

För att testa hur imunförsvaret återhämtat sig tog jag med mig spade och skottade snö i Gryttjom, åt Månkarbopizza och blev ömsom blöt och ömsom svettig. Check, det funkade.
För att ta det ett steg längre drog jag Berns och LoveBoat. Mest för att kika på Sydney the hard working DJ från Big Brother Diskoteket från förr. Jag var för ung för att komma in på BB men nu stod han där. 72 bast med visselpipa, tamburin, marackas och framför allt vinyl 12:or!

Gamla goda Technics spelare med stod och scratch funktion.
Min gamla husgud när det gäller funk/rock/disco dans är Fredrik Liljenberg som lirade på Village. Han är stadig DJ på LB och har gått över till mer digitalt hantverk men drar alltid iväg ett pass med vinyl plattor som han blandar friskt och mixar kors och tvärs. Stretch, Kjell Alinge, Mothers Finest, Thomas Rufus, KC and the Sunshine Band och Stones i en härlig blandning.

LB börjar bli lite Tara-hysteriskt med alla dessa -åh va vi e snygga, pigga och fortfarande har kul ute medelålders människor (som jag) men flera av mina polare skiter i att gå dit nuförtiden. Fast jag träffade Didi, nedrest från Dalarna. Det var jäkligt kul att catcha upp lite.

Hur som helst det var ju först och främst ett imunförsvarstest som man kunde få ha sina boots och dansa lite till gamla tunes.
Som krona på verket drog vi till IKEA i dag och köpte en riktig säng till Andrea. Här står Heidi och drar en 5kronorswiener medan hon vaktar prylarna.

Hittills funkar kroppen! Nu gäller det bara att ha kvar fokus på att inte ödla tid på skit.

1 kommentar: